Trať do Budějovic se zkrátí o čtyři kilometry, vlaky pojedou dvoustovkou

Správa železnic hledá zhotovitele poslední části koridoru na jih Čech. Vítěz tendru zmodernizuje traťový úsek z Nemanic na okraji Českých Budějovic do Ševětína. Koleje povedou ve zcela nové trase, na které se budou nacházet také dva několikakilometrové tunely.

Traťová rychlost bude 200 km/hod. Samotné zahájení prací se plánuje na začátek příštího roku, dokončení pak v roce 2032. Modernizací projde poslední jednokolejný úsek na trati z Českých Budějovic do Prahy. Vlaky přestanou využívat dosavadní trasu přes Hlubokou nad Vltavou-Zámostí, nově se krátce za krajskou metropolí ponoří do Hosínského tunelu dlouhého 3 120 metrů. Následující Chotýčanský tunel se dokonce díky délce 4 775 metrů stane nejdelším na české železnici.  

Celkovou přestavbou projde stanice v Ševětíně, která získá moderní nástupiště s bezbariérovým přístupem. Nové trasování umožní zvýšit traťovou rychlost na 200 km/h, délka celého úseku se zkrátí z 22 na necelých 18 kilometrů. To vše přispěje k výraznému zkrácení jízdních dob. 

Autor: Lucie Mašková

Související články

Pokus o vraždu v Prachaticích

Jihočeští kriminalisté se společně s prachatickými policisty od pátečního odpoledne zabývají pokusem o vraždu. K němu mělo dojít přímo v Prachaticích. Policisté o tom informovali na webových stránkách.