Budějovicko má svou BuďKartu

Turistická oblast Budějovicko přišla s projektem karty hosta pro ubytované. Smyslem BuďKarty je motivovat návštěvníky k prodloužení pobytu a návštěvě míst, která by původně vůbec nezvažovali. Do projektu se zapojují místní ubytovatelé i provozovatelé atraktivit.

BuďKarta je virtuální karta hosta, kterou získají návštěvníci Budějovicka při rezervaci pobytu na dvě a více nocí u zapojených ubytovatelů. "Karta hosta navazuje na vzor rakouských a dalších našich sousedů, kde se víceméně tento typ nabídky i marketingových aktivit často využívá. Souvisí to i se zvýšeným poplatkem z pobytu, který se právě snažíme skrz tu kartu hosta vrátit do toho podnikatelského sektoru, kdy částečně kompenzujeme slevu těm návštěvníkům." říká ředitel Turistické oblasti Budějovicko Tomáš Polanský. 

Jde o úplnou novinku, kterou Turistická oblast Budějovicko spustila se začátkem letní sezóny. Karta je platná vždy v průběhu pobytu a lze na ní přidat také další osoby, které jsou s držitelem karty ubytované. Je tak ideální nejen pro rodiny s dětmi, ale třeba i pro páry. "Pro nás je důležité mít na té kartě zajímavé a atraktivní slevy pro ty návštěvníky, aby se tady u nás chtěli ubytovat a zároveň, aby co nejvíce využívali tady u nás služby. To znamená, čím déle u nás budou bydlet, tím více služeb jim nabídneme a oni je využijí a zároveň využijí často i služby, o kterých původně ani neuvažovali. Ale zajedou se tam podívat, protože to na té kartě mají - ať už se slevou anebo s nějakým benefitem, ať je to dejme tomu káva navíc nebo nějaká speciální prohlídková trasa." dodává Tomáš Polanský. 

Do projektu BuďKarta se postupně zapojují místní ubytovatelé a provozovatelé atraktivit. Hosté na kartě najdou například 50% slevu na vstup do hlubocké ZOO. Město České Budějovice zase nabídlo zdarma prohlídku radnice a komentovanou prohlídku města s průvodcem. "Způsob aplikace je velmi jednoduchý, návštěvník se podívá na www.budejovickakarta.cz, tam se zaregistruje, vybere si z jeden z těch partnerských hotelů, které se do naší karty zapojily a stále nabíráme nové partnery, jak ze strany ubytování, tak atraktivit. A když dorazí na ubytování, tak tam pouze pomocí buď QR kódu nebo číselného kódu kartu aktivují a následně už můžou čerpat výhody po celé destinaci." uzavírá ředitel. 

Příjmy z turismu v oblasti Budějovicka činily jen v loňském roce zhruba dvě miliardy korun. Na ubytovacích poplatcích se pak vybralo téměř 11 milionů.

Autor: Lucie Mašková

Související články

Cvičení Ample Strike 2024

Od 2. až do 20. září probíhá mezinárodní cvičení Ample Strike 2024, kterého se kromě Armády ČR účastní i armády z celého světa. Cvičit bude na 500 vojáků, z toho přibližně 200 zahraničních.